Pagina's

donderdag 13 januari 2011

Citaat van Gerard Reve

Ik zou niet meer in een flat kunnen leven, alleen al de gedachte aan het geluid ...van boven- of benedenburen dat ik zou kunnen horen, brengt me in paniek. Ik beklaag die tienduizenden mensen in Amsterdam die chronisch krankzinnig worden van het lawaai om zich heen. Er gebeurt niets tegen en zelf mogen ze ook niets doen. Die buren beneden zouden naar boven moeten gaan en het meubilair en de televisie en dat hele gezin uit het raam gooien. Ja, die mensen ook, want dan pas krijg je rust, begrijp je.
Een staat kan zich verdedigen tegen een aanval, maar een individu kan zich niet verdedigen. Vroeger werd er nog wel iets aan gedaan, dan werd de stroom afgesloten of zoiets. Ik geloof dat negen van de tien mensen die bij klinieken in dagbehandeling zijn, lijden onder herrie van hun buren. Maar voor de Partij van de Arbeid zijn die mensen niet belangrijk; ze zijn maar een kwart van de kiezers. Waarschijnlijk durven ze niet eens de deur uit om bij het stembureau in de rij te staan, omdat intussen hun huis kan worden leeggehaald.
Lees verder
2 uur geleden · · · Delen

    • Frans Lopulalan Ik ben gelukkig nooit vanwege de buren in dagbehandeling bij een kliniek geraakt, wel heb ik een keer in dit kader een avond vastgezeten op het politiebureau ...
      ongeveer een uur geleden ·
    • Alfred Birney Ik heb eens een hele familie naar buiten laten komen om met ze op de vuist te gaan, want ik werd gek van die muziek van ze. Ze kwamen naar buiten maar ze wilden niet vechten. Enfin, de muziek ging wel zachter.
      6 minuten geleden ·
    • Frans Lopulalan Van de zomer (met alle balkondeuren open) had ik last van de muziek die de (ook nog meezingende) buurkinderen hadden opgezet. Na een kwartiertje besloot ik eens vriendelijk te vragen of het wat zachter mocht ... de buurvrouw deed open en mevrouw schrok zich een hoofddoekje, waarop de muziek geheel uit ging en de balkondeur dicht. Dat was nou ook weer niet de bedoeling, die mensen hebben al last van Carnaval Geert en dan komt de buurman ook nog eens zaniken ... hoe geïntimeerd kun je je medeburgers krijgen ...
      ongeveer een minuut geleden ·

Geen opmerkingen: