Pagina's

vrijdag 14 januari 2011

Film maken


Een dagboek bijhouden is een genre op zichzelf … impressies noteren zoals “Gisteren naar Geredja Irene geweest. Vooral vrouwen gaan veelal in het zwart, op blote voeten …. ” Maar wat doe ik daar verder mee. De woorden zijn niet te gebruiken, wel de beelden … Die beelden kunnen tot andere woorden, misschien zelfs betere woorden leiden.
Dit is allemaal oeverloos gelul, maar er staat een camera op mij gericht en als ik uit mijn ooghoeken schuin naar boven kijk, dan zie ik de microfoon hangen … Zo gaat dat als men aan een film werkt. Men (Annelotte Verhaagen en John Albert Jansen) wil beelden van de schrijver die aan het werk is.
En is dat dan alles? Nee, want we gaan straks met de filmploeg naar Gennep, waar ik met collega Servaas Maturbongs het één en ander aan belangwekkends ga bespreken ...

Geen opmerkingen: