Pagina's

woensdag 29 september 2010

Een jaar later


Het eerste jaar is nu bijna voorbij en nog altijd valt er weinig te zeggen over de dood van mijn Zeer, Zeer Oud Geworden Moeder … Hoe berekent men eigenlijk een rouwperiode … Wanneer is men uitgerouwd, kan men uit het grauw van onbenoembare droefenis treden … Van haar sterfdag herinner ik mij de stem van broer F aan de telefoon “F … met F … Ma is er niet meer.” “Oké, bedankt,” zei ik. “Ik ga mijn kinderen bellen.” Eerst belde ik Geliefde, maar toen mijn stem brak voelde ik de handen van Jongste Zoon B op mijn schouders, waarop ik de glijbaan naar tomeloos verdriet ontsteeg … “Dit wil, dit mag, dit kan ik met niemand delen.” … Eén etmaal na haar sterfdag zal ik de reis terug naar het Vaderland, naar Porto – Saparua aanvaarden … Waarschijnlijk liggen daar de woorden die het verhaal zouden kunnen dragen, die het delen mogelijk zouden kunnen maken …

1 opmerking:

Anoniem zei

....you never walk alone.........they still with us........our angels....