Pagina's

zondag 26 september 2010

Nog 6 dagen

"One day I'll fly away ... "

Nog maar zes dagen en dan ga ik voor het eerst sinds ik bijna 57 jaar geleden in het Zuid-Hollandse Woerden geboren werd terug naar mijn geboorteplaats Porto op het eiland Saparua … “Denk je er aan je telefoonoplader mee te nemen … koop dettol en haal je op tijd je inentingen bij de GGD … neem vanaf Ambon de speedboot, man … Weet je al wanneer je die anti-malaria-tabletten moet gaan slikken … ” De kop duizelt van alle goed raadgevingen en er zijn zelfs stemmen die mij bronstig lachend zes paradijselijke weken bij de blijkbaar heel erg jonge, heel erg goedkope Molukse Meisjes van Plezier in het vooruitzicht stellen … Zo'n heel erg vreemd idee is het misschien wel niet – met het oog op de financiĆ«le kanten van het leven – een oprot-premie bij Buitengewoon Minister Van Heel Erg Vreemde Zaken Geert Wilders aan te vragen en op dat achterlijke Saparua een internetbedrijf annex hoerenkast te beginnen … Er zijn Landgenoten die je het niet krijgt bijgebracht dat men naar het Land van de Voorouders vertrekt om achter Geheimen te komen waarvan mijn ouders waarschijnlijk gedacht hadden dat ze die mee zouden nemen het graf in.

Geen opmerkingen: