Pagina's

vrijdag 6 augustus 2010

Inbraak

Om te stelen

Paniek als er blijkt te zijn ingebroken in het voormalige huis van Geliefde, waar zoon N met zijn vader woont … “Een nieuwe playstation en zijn laptop weg … ” “GVD … ” zegt de schrijver, maar dan voluit. “Maar ik zit in de auto … ,” zegt Geliefde. “En ik heb daarnet al politie gezien, dus ik houd op met bellen. Ik bel je straks weer.” Een nieuwe playstation, een nieuwe laptop voor zoon N en voor Geliefde het geld voor de reis naar Maluku die ze geboekt heeft, dat is wat de schrijver zou willen betalen. Maar dan zou hij zelf ook op het dievenpad moeten en daar heeft hij de komende weken geen tijd voor. Misschien dat er iets te regelen valt met de collega's van kunstenaarsorganisatie BTC, dat zijn tenslotte allemaal volbloed - Molukkers in het raszuivere genre. Die kennen vast wel zo'n Molukse Hangjongere die nodig wat aan zijn CV moet doen en als er dan een vacature vrijkomt bij het Nationaal Koninklijke Commando 'Scalpeer die Blonde nep-Indo-Barbaar met zijn anti-Moslim-praatjes' dan staat het wel fraai om onder de rubriek 'Bijzondere Vaardigheden/Kwaliteiten' op dat CV te kunnen melden 'In staat onder de meest gecompliceerde omstandigheden en overigens in het nachtelijk duister bij nieuwe maan levensgevaarlijke operaties uit te voeren waar Justitie niet aan wenst mee te werken.' En dan vraagt de sollicitatiecommissie, onder voorzitterschap van zo'n achterbakse CDA-er die geen principes wel rancune kent omdat hij niet gevraagd is voor een ministerspost, natuurlijk “En wat heeft u met het geld en met de goederen gedaan?” “Weggegeven natuurlijk, het was een onbetaalde stage.” “Spreekt hier ook een zeker idealisme uit? Een zeker begaan zijn met het lot van de misdeelde medemens?” “Idealisme? O, ik wist niet dat u die term kende, u is toch van het CDA … maar uiteraard, dat houden mijn ooms mij altijd voor en of ze wel helemaal goed snik zijn, daar laat ik mij liever niet over uit, maar ze zeggen altijd … Een Echte Molukker staat op om in te grijpen als de Hollandse Natie in opperste nood verkeert … ” En de volgende dag in de Telegraaf “Geert Wilders gebarbecued op feestje Amsterdamse Hells Angels – bewakers omgekocht met laptops en playstations. CDA weet natuurlijk van niets.”

Geen opmerkingen: