Pagina's

donderdag 29 juli 2010

Moe ...


'Moe' is ook maar een woord … nog 64 dagen, zijnde 9 weken en 1 dag voordat Garuda vlucht 089 opstijgt van Schiphol … “Maar waar heb jij een kopie KTP voor nodig, man?” zegt Neef J aan de telefoon. “Nou, gewoon … ”. “Dat is helemaal niet gewoon.” … “Zeg, A … Neef J zegt dat we geen kopie KTP nodig hebben.” “Volgens het reisbureau wel … En ga je wel op tijd naar de GGD?”
Ik heb al geen zin meer om naar Maluku te gaan, vooral niet als Neef B, Neef R, Nicht M en Nicht C mij ook niet aan het adres en het telefoonnummer van Nicht J in Porto kunnen helpen … gewoon niet gaan, dat begrijpen de filmmakers AV en JAJ heus wel en Joch B die peper ik wel in dat er op Saparua geen internetverbinding gemaakt kan worden en kan hij wel zes weken zonder al zijn Hyves-vrienden? En zijn zusje huilend achterlaten, kan dat wel? En zo koud is het hier in oktober en november met die klimaatverandering nou ook weer niet en hoe moet ik op Saparua mijn 57ste verjaardag vieren zonder mijn drie andere kinderen? 'Moe' is ook maar woord … zes weken zonder het rituele verontwaardigde geblaat over Grote Blonde Geert en dat achterbakse CDA-tuig, dat is toch warempel wel een aardig vooruitzicht. Ik hoor in november dan wel hoeveel punten Ajax inmiddels alweer verspeeld heeft en hoe erg iedereen mij gemist heeft op de 60ste verjaardag van Oudste Zus H … en mijn ouders? Ja, mijn ouders in hun graf in dat godvergeten Leerdam. Daar liggen ze dood, in Porto op Saparua waarschijnlijk niet.

Geen opmerkingen: