Pagina's

zaterdag 10 juli 2010

Robin van Persie


Zomaar een kop in de Volkskrant van zaterdag 10 juli 'Robin van Persie: “Ik hoop dat Nelson Mandela er zondag bij is. Dat zou de finale nog meer cachet geven, vind ik.”'. Aardige jongen, die Robin van Persie. Opeens gun ik het ze van ganser harte, die jongens van 'Ons Oranje'. Van Persie, dat zie je aan zijn gezicht, is er zo één die wel eens andere boeken leest dan de pulp die Peter R de Vries in de boekenkast heeft staan. Hij is ook nog eens getrouwd met een moslimmeisje (informatie die ik uit de Voetbal International heb gehaald. Een blad dat natuurlijk ver beneden mijn spreekwoordelijke beschavingsniveau is, maar men moet toch wát lezen als men bij de kapper op zijn beurt zit te wachten. Ik had ook een sensatieblad kunnen pakken met de allernieuwste borsten van zo'n zielig meisje dat bij GTST als kapstok mag figureren, maar dan zou mij dat op een kleine relatiecrisis met mijn aanwezige Geliefde hebben komen te staan … “En je pantalon gaat er zo strak van zitten,” zou de buurman zeggen). En samen krijgen ze aardige kinderen die geen weet van Jihad zullen hebben. Niet zoals die jonge Moslimmeisjes hier in Zeist die mijn dochter voor 'hoer' uitschelden omdat mijn dochter met dit warme weer in shorts en met een mouwloos hemdje aan over straat mag en zij niet. “Maar dat is mijn schuld toch niet?” “Nee, dat is jouw schuld niet, maar ook niet die van hen. Er is hier geen sprake van schuld, hier is sprake van een drama. En er zijn alleen slachtoffers.”

Geen opmerkingen: